dinsdag 9 december 2014

Doorgeefluikje

De laatste dagen heb ik bijna ademloos een Amerikaans blog zitten lezen dat geschreven is door een vrouw die opgegroeid is bij de Amish. Na haar huwelijk heeft zij samen met haar man de Amish verlaten omdat ze ergens anders de antwoorden vond op haar geloofsvragen.

Ze vertelt het hele verhaal, vanaf haar vroegste jeugdherinneringen, chronologisch op haar blog, en het leest als een boek. Tenminste, als je in de gaten hebt hoe de volgorde is: op een blog is dat toch anders dan in een normaal boek. Het is ontroerend om te lezen hoeveel mooie herinneringen zij koestert aan haar ouders, die haar toch echt met bewonderenswaardige wijsheid hebben grootgebracht. Ouders die ze nu nauwelijks meer ziet, omdat zij uitgestoten is.

Wil je het ook lezen? Begin dan hier: A joyful chaos: where it all began.

8 opmerkingen:

Maartje Blogt zei

Dank u wel voor het delen, in het weekend eens op het gemak voor zitten

Maartje Blogt

Anoniem zei

de link verwijst naar een verwijderde post

Afke

hetiszoalshetis zei

Dankje, ik zal daar zeker eens lezen!

Dorothé zei

Hi Karien,

De Amish fascineren me al een tijd. Het heeft me ook geholpen om met mijn eigen pubers om te gaan. Er is een hele goede docu geweest zie http://www.npo.nl/promo-2doc-amish-a-secret-life/11-06-2014/POMS_EO_551798

Groetjes,

Dorothé

Karien zei

Bedankt Afke! Ik heb het aangepast. Er hoort geen punt achter te staan...

Crafts 'n' Skills zei

Klinkt interessant. Ik ga eens een tijdje met haar mee lezen..

Sandra MamVanZeven zei

Interessant! Ik ga het zeker lezen. Amish-a secret life zag ik ook al eens. Mooie docu. De moeite waard.

wilma zei

Dorothe,
Heb gekeken maar deze is niet te zien/verkrijgbaar daar.
Ik ben ook altijd geinteresserd in deze groepen(of hoe zeg je dat op hollands). Amish, hutterites. Wonen vlakbij Hutterite colony.
Groet, Wilma