donderdag 21 mei 2015

Opvallende dingen

Er gebeurt van alles in huize Achterberg, sommige dingen zijn ook wel bloggenswaardig, maar op een of andere manier ontbreekt het tegenwoordig aan de prioriteit. Ook niet zo gek, ik vermoed dat dit blog ouder is dan het gemiddelde huis-, tuin- en keukenblog.

De meeste mooie dingen die wij meemaken, zijn van dien aard dat we het niet graag op het wereldwijde web hebben staan. Te teer, te persoonlijk, vul maar in. Misschien ben ik zelf ook gewoon voorzichtiger geworden.

Toch blijven er wel een paar opvallende dingen over die ik vandaag dan wel online zet:


  • Zo kwam er een brief in een blauwe envelop. Deze blauwe enveloppen zijn de meesten van ons niet onbekend. In de afgelopen dertig jaar zijn er vanaf onze bankrekening toch heel wat euro's richting het desbetreffende bedrijf gegaan. Toch was de boodschap in de brief dat ze ons bankrekeningnummer niet wisten. Opvallend!
  • In onze straat wordt (joepie!) glasvezelkabel aangelegd, zodat we sneller internet gaan krijgen. Helaas raakte de graafmachine van de aannemer onze eigen huidige telefoon/internetkabel, zodat wij van de buitenwereld afgesloten raakten. De aannemer beloofde het te laten repareren, maar dat duurde maar en duurde maar. Uiteindelijk besloot ik zelf maar KPN te bellen. En kreeg toen de afdeling voor consumenten aan de lijn. Dat is een héél andere afdeling dan de afdeling voor aannemers. De telefoniste kon niet zien of onze schade überhaupt gemeld was, en ze kon ook geen contact opnemen met de afdeling die daarvoor verantwoordelijk was. Ik dacht dat KPN een communicatiebedrijf was? Opvallend!
  • Onze jongste, inmiddels 5, is een opvallend eigenwijs exemplaar. Zo erg had ik ze nog niet eerder gehad, en dat wil best wat zeggen. Daarom was het des te opvallender dat ik hem gisteren tegen zijn oudere broer hoorde zeggen dat de limonade die in de keuken stond (Slimpie) niet gezond was: "mama heeft gezegd dat er stoffen in zitten die niet goed voor je zijn". Behalve opvallend oplettend ook nog eens extra lief.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat fijn om weer iets van je te lezen. Gods zegen voor jou en je gezin!

Sandra zei

Is je jongste ook al vijf jaar? Amai. Wat gaat dat snel !
In een groot gezin gebeurt ook veel hé. Dat kun je niet allemaal opschrijven :-).
Ik probeer ook nog over de koetjes en kalfjes te bloggen zoveel als mogelijk. Maar het moet niet :-).