dinsdag 2 juni 2015

Weer een kussen

Weer een kussen erbij op de Achterbergse bank. Deze keer gehaakt. Ik weet niet meer waar ik het patroon vandaan heb, maar het is niet moeilijk:

Op een ketting lossen zo lang als je nodig hebt:

1e toer: vasten
2e toer: afwisselend een vaste en een dubbel stokje. De dubbele stokjes worden door de vasten naar beneden getrokken, waardoor ze opbollen als een soort nopje. Zorg ervoor dat ze allemaal naar de goede kant uitsteken. Eindig met een vaste uiteraard.
3e toer: vasten
4e toer: stokjes

Herhaal deze vier toeren.

Zo, en nu is de roze wol op. Het volgende project wordt veelkleurig. Ook gehaakt.

4 opmerkingen:

Groetsels zei

Mooi gehaakt. Leuk patroon, heb het gelijk opgeslagen. Bedankt, ga hem zeker een keer haken.

Jedidja zei

Het is zo leuk! Mooi! Als ik ooit haken leer, zou ik zo'n kussen willen haken voor mijn schrijfkamer. In de kleur: kobaltblauw :-) Maar zoiets kan je toch ook breien met een mooie steek?

Crafts 'n' Skills zei

Bij mij nog steeds geen haakwerk, maar wat een leukerd!

Karien zei

Jedidja, ja natuurlijk kan het ook worden gebreid. Dan heb je zelfs minder wol nodig ook. Het ligt er gewoon aan waar je meer zin in hebt, en dat wisselt bij mij nogal...